Wednesday, July 16, 2014

KURUS dengan Bio Velocity Alfalfa Concentrated

Father of all foods!

Bio Velocity Alfalfa Concentrated


Sempat pose lepas rasa sample Bio Velocity Alfalfa Concentrated.
Alfalfa ni adalah product terbaru yang di jamin HALAL dari Hai-O Marketing Sdn Bhd.

Rasa dia memang boleh di terima oleh tekak kanak-kanak hingga golongan dewasa ;)




Muka sedih dua beradik yang tengah bodek mama untuk minum alfalfa.


Apakah itu Alfalfa? 

Alfalfa adalah tumbuhan berbunga dalam kumpulan kekacang yang hidup antara empat hingga lapan tahun tapi boleh menjangkau sehingga 20 tahun, bergantung pada jenis baka dan cuaca.

 Tumbuhan berbunga kecil berwarna ungu ni boleh mencapai ketinggian sehingga 1 meter. 
Alfalfa mempunyai akar yang sangat panjang dengan sistem akar yang berselirat sehingga menjangkau 15 meter yang menjadikan alfalfa begitu hebat dalam menyerap mineral dan vitamin yang berada jauh di dalam tanah yang sukar dicapai oleh tumbuhan biasa yang lain.

 Selain tu, akarnya yang panjang dan berselirat menjadikan ia mampu bertahan semasa kemarau.


Khasiat Alfalfa

Alfalfa secara semula jadi kaya dengan mineral seperti :
 kalsium, 
kagnesium 
Zat besi 
serta lain-lain mineral penting dan vitamin termasuklah vitamin A, D, E, K.

Di samping itu Alfalfa juga mengandungi semua kumpulan vitamin B, biotin, asid folik, potasium dan lain-lain. 
Selain itu, alfalfa kering sangat kaya dengan protein. 

HMMMMM...Macam best je ni untuk diamalkan oleh mereka yang merancang untuk zuriat. Sebab setau sal, folic asid memang bahan utama yang kita perlu ada untuk merancang kesuburan supaya janin dapat membesar dengan sihat dan kuat.

Pentingnya Asid Folik untuk Kesuburan & Kehamilan




Mengapa FOLIC ASID PENTING?

Mengurangkan kecacatan saraf tunjang 
(neural tube defect) seperti gangguan pada pembentukan saraf tunjang (spinal bifida)

Mengurangkan keguguran, lahir mati dan kelahiran pra matang dan kekurangan darah(anemia). 

Menambahkan kepekatan haemoglobin dalam darah.


Mengurangkan kecacatan yang lain pada bayi:
  •  Sumbing lelangit (cleft palate) 
  •  Kecacatan pada jantung (congenital heart disease)
  • Pembentukan kaki dan tangan yang tidak sama (limb reduction)
  • Kecacatan pada sistem pembuangan air kencing (urinary system)

SIAPA yang memerlukan ASID FOLIK?
  • Semua wanita yang berumur 14-44 tahun terutama wanita yang merancang untuk mengandung.
  • Ibu yang pernah melahirkan anak dengan kecacatan saraf tunjang
  • Merawat kesuburan pada lelaki



Perkataan alfalfa berasal daripada bahasa Arab dengan suku kata al-fak-fakah, yang bermaksud “Bapa semua makanan” kerana ia sangat kaya dengan mineral penting yang menjadikan alfalfa  makanan tambahan yang sangat berkhasiat untuk kesihatan manusia. 

Herba alfalfa dipercayai mempunyai keistimewaan yang boleh mengurangkan tahap kolestrol kerana memiliki khasiat pelbagai vitamin dan mineral penting. Herba alfalfa juga sangat berkesan dalam menyahtoksid dan membersihkan darah dan seterusnya memulih serta memperbaharui sel-sel badan.

 Hasilnya, pengambilan alfalfa secara tetap boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan menyeimbangkan hormon. Sekiranya diamalkan secara berterusan, alfalfa dapat bertindak sebagai alternatif kepada ubat sakit kepala ataupun migrain kerana kandungannya yang tinggi kalsium dan magnesium. 


Keistimewaan Alfalfa

Menyahtoksid
Bahan beracun dan toksid berlegar di sekeliling kita. Badan kita juga mengeluarkan sisa metabolisme yang perlu dineutralkan dan dinyahtoksid setiap hari. Alfalfa membantu mengeluarkan sisa bahan beracun dan tercemar daripada badan. 

Menggalakkan sistem penghadaman yang baik
Alfalfa mengandungi sejenis enzim pencernaan yang dipanggil betaine yang membantu menggalakkan proses pencernaan yang baik.

PENGHADAMAN YANG BAIK PENTING UNTUK MEMBANTU PROSES BADAN UNTUK LEBIH KURUS!

Mengalkalikan badan

Tubuh badan berasid adalah umpama magnet yang menarik penyakit. Alfalfa membantu  meneutralkan keasidan badan di samping sifat alkali semulajadinya untuk mencegah atau membantu mengurangkan masalah kesihatan.

Menghilangkan bau nafas
Alfalfa mengandungi khasiat yang boleh mencegah masalah nafas dan badan berbau yang diakibatkan oleh masalah penghadaman. Seterusnya, ia membantu meningkatkan fungsi imuniti badan. 

Mengurangkan haba badan yang berlebihan
Sesetengah makanan menyebabkan badan berasa panas. Salah satu kegunaan Alfalfa yang paling popular adalah untuk mengurangkan masalah panas badan.

Menambahkan darah dan menyampaikan lebih banyak oksigen penting
Klorofil iaitu pigmen hijau yang terdapat dalam alfalfa adalah hampir sama dengan hemoglobin, pigmen merah dalam sel darah merah yang berfungsi membawa oksigen ke seluruh badan. Khasiat klorofil dalam alfalfa boleh meningkatkan bilangan sel-sel darah merah di dalam badan dan seterusnya  meningkatkan keupayaan membawa oksigen yang diperlukan oleh sistem badan.

Fuhhhhh...nampak nye ada peluang la untuk anda yang nak kurus jimat dan sihat hanya dengan amalkan jus alfalfa ni. Harga memang harga MAMPU dapat punye lah!

Dah ada peluang untuk KURUS SIHAT JIMAT ni baik grab cepat-cepat sebab Alfalfa ni memang cepat je licin stok. Untuk promosi Raya ni lagi la jimat berganda....Nak cuba kurus jimat cepat-cepat contact Sal :

SALLEHA ROSLAN
011-1631 1641

DI JAMIN HALAL!

Kat kotak Bio Velocity Alfalfa ni memang dah siap ada HALAL JAKIM MALAYSIA.
Dan ada Cara untuk minum Alfalfa ni.

Cara dia:
Campur satu atau dua sudu besar Alfalfa Concentrated ni dengan 200ml air.
Minum 3 kali sehari.

Dan No KKM Bio Velocity Alfafa ni adalah MAL 06071154TC
Products of Malaysia.

Harga Alfafa ni tak sampai tiga angka pun.
Masih di paras dua angka.
Jadi untuk anda yang tercari-cari bapa pada segala makanan ni boleh segera hubungi sal untuk dapatkan harga promosi Bio Velocity Alfalfa.


Salleha Roslan
011-1631 1641

5 comments:

  1. As salam chek...ye ke? tak tahu yg hai o dh ada produk ni
    Akk g beli brand lain...beli , free 1..baru jer..hoho
    sbb memang tau kebaikan alfafa/klorofil

    ReplyDelete
    Replies
    1. WAN ROKIAH.....ni product baru kak wan..tak pe nanti boleh cuba...ketagih pulak nak minum selalu alfalfa ni.

      Delete