Wednesday, April 30, 2014

Primary school at sekolah Kebangsaan Desa Amanpuri

Korang sebelum sambung baca, sila lah amik tahu ye...
ni gambar masa bulan january hari tu..
hujung April ni la baru nak update kan.
Ntah la..tetiba je boleh pulak ngengada nak buat entry ni ;)





Ya Allah...........penat sangat kali ni....!!!!!!
(Tak baik merungut ;D )

Huhuuu....tu adalah luahanHATI  sal seminggu pertama masa damia dah mula masuk sekolah darjah satu...rasa macam nak tukar kan dia ke sekolah yang masuk pukul 9 pagi je....sebab tak de lah nak kena terkejar-kejar untuk sampai awal setiap pagi isnin sampai jumaat...

Setiap pagi bila sampai masa ke sekolah kami anak-beranaks akan bangun seawal jam 5 pagi..huhuu..sampai kan ada masa tu rasa nye dah macam zombie dah bila hari-hari kena bangun awal.

Dengan nak siap kan diorg pakai baju lagi, nak kemas buku ikut jadual lagi, nak siapkan susu muhammad lagi, nak siapkan kain baju harian damia danisha lagi, dengan nak uruskan baju harian sendiri lagi...arrrrrrrrrrrrr...tu la jeritan dalam hati sal di minggu pertama persekolahan damia n danisha...Penat dia Allah je yang tahu. Nak nangis rasanye tiap kali penat tu datang.

Minggu pertama masa damia n danisha mula sekolah dulu tu, sal memang agak stress...en suami la yang jadi tempat luahan perasaan stress tu...cian en suami..i love u ;-*

Ye la...mana biasa bangun 5 pagi untuk gerakkan anak-anak untuk mandi, gosok gigi n siapkan segala kelengkapan sekolah dan baju-baju harian diorg untuk di bawa ke rumah maktok triple D kan. Semua ni pengalaman baru laagi buat sal n alhamdulillah sekarang dah mula biasa kan diri dengan situasi ni.

Jarak perjalanan dari rumah nak ke sekolah pulak amik masa Sejam 20 minit. Ni kalau dah kira sekali dengan jem sebab kalau tak jem memang 25 minit sampai dah.

yup! memang sekolah damia n danisha jauh dari rumah kami. Jarak dia hampir 22 KM kalau tak silap. Jarak dari saujana utama nak ke kepong.

Memang setiap pagi kami akan hadap jem dan biasanye memang kami akan sambung berkeroh dalam kereta sementara nak tunggu sampai ke sekolah kebangsaan desa amanpuri. Kecual en suami je la yang tak boleh nak sambung tido balik sebab memang tak sesuai ;)

Danisha pulak masuk genius aulad pukul 9. 

Jadi, memang setiap pagi tu mama, danisha n danish akan hantar kakak damia masuk ke sekolah n hantar sampai ke kelas. Sometimes siap tunggu sampai cikgu damia masuk.








Time rehat.
Masa ni ayah rajin. Ayah buatkan roti telor untuk kakak n adik makan.




Memang sekolah dessa amanpuri ni setiap pagi dan setiap kali lepas rehat pelajar akan di minta beratur sebelum masuk ke kelas masing-masing.

Hmmmmmm...rasa nye sal dulu pun sama je kot kena beratur after break masa sekolah kat sekolah kebangsaan taman midah.
Tak ingat dah sebab dah lama sangat tinggalkan sekolah kebangsaan kan.





1 comment:

  1. ugg boots, http://www.winterjackets.us.com/
    barbour coats, http://www.canadagoosecanada.com/
    moncler jackets, http://www.nobis.us.com/
    pandora jewelry, http://www.pandora.eu.com/
    cheap mlb jerseys, http://www.cheapmlbjerseys.net/
    michael kors handbags, http://www.michaelkorshandbagsoutletstore.us.com/
    nfl jerseys wholesale, http://www.nfljerseys-wholesale.us.com/
    ghd hair straighteners, http://www.ghdhairstraightenerssale.co.uk/
    asics, http://www.asicsisrael.com/
    parajumpers coats, http://www.woolrichoutletstore.us.com/
    cheap nba jerseys, http://www.nbajerseys.net/
    louis vuitton handbags, http://www.louisvuittonhandbags.org.uk/
    cheap ugg boots, http://www.cheapuggboots.net.co/
    abercrombie and fitch, http://www.abercrombie-fitch.us.com/
    nike free uk, http://www.nikefreerunning.org.uk/
    barbour coats, http://www.belstaff.us.com/
    ralph lauren uk, http://www.ralphlauren-outletonline.co.uk/
    pandora jewelry, http://www.pandorajewelryoutlet.us.com/
    ugg sale, http://www.uggoutlet.org.uk/
    louis vuitton handbags, http://www.louisvuittonhandbagsoutlet.co.uk/
    ralph lauren, http://www.poloralphlaurenoutlet.it/
    air jordan 11, http://www.airjordan11.net/
    ugg outlet, http://www.snowboots.us.com/
    ed hardy clothing, http://www.edhardy.us.com/
    michael kors outlet, http://michaelkors.outletonlinestores.us.com/
    2015109caihuali

    ReplyDelete