Friday, June 28, 2013

mujahadah


“mama, mujahadah tu apa??” 

“Mujahadah tu jalan menuju Allah sayang. Nak menuju jalan Allah ni tak semudah ungkapan di mulut je... kena jugak seiring dengan perbuatan.
Orang yang nak gapai redha Allah dia akan berusaha melawan musuh yang ada dalam diri dia sendiri iaitu nafsu”



Jalan nak menuju kebaikan tu memang Allah buka seluas-luasnya untuk kita. Tapi tak mungkin la kita senang-senang nak capai bahagia sebelum kita ‘bayar harga tiket’ untuk lalu jalan yang Allah janjikan bahagia tu kan .Mesti ada ujian saringan dulu.

Dalam hidup tak de yang percuma. Apatah lagi untuk mendapatkan Syurga. Siap kan diri kita untuk terima sedikit kepahitan di dunia sementara menanti nikmatnya berada di Syurga.

Sudah ditakdirkan jalan menuju Allah itu penuh dengan godaan,ujian dan kesukaran. Perumpamaan nye adalah macam kaca dan permata. Kaca senang je nak dapat kat mana-mana tapi nak dapatkan permata sangat lah sukar .


Rasulullah s.a.w bersabda :
 Neraka itu dipagari dengan penuh kenikmatan dan keseronokan,manakala Syurga itu dipagari dengan ujian dan kesukaran.





1 comment:

  1. ugg boots, http://www.winterjackets.us.com/
    barbour coats, http://www.canadagoosecanada.com/
    moncler jackets, http://www.nobis.us.com/
    pandora jewelry, http://www.pandora.eu.com/
    cheap mlb jerseys, http://www.cheapmlbjerseys.net/
    michael kors handbags, http://www.michaelkorshandbagsoutletstore.us.com/
    nfl jerseys wholesale, http://www.nfljerseys-wholesale.us.com/
    ghd hair straighteners, http://www.ghdhairstraightenerssale.co.uk/
    asics, http://www.asicsisrael.com/
    parajumpers coats, http://www.woolrichoutletstore.us.com/
    cheap nba jerseys, http://www.nbajerseys.net/
    louis vuitton handbags, http://www.louisvuittonhandbags.org.uk/
    cheap ugg boots, http://www.cheapuggboots.net.co/
    abercrombie and fitch, http://www.abercrombie-fitch.us.com/
    nike free uk, http://www.nikefreerunning.org.uk/
    barbour coats, http://www.belstaff.us.com/
    ralph lauren uk, http://www.ralphlauren-outletonline.co.uk/
    pandora jewelry, http://www.pandorajewelryoutlet.us.com/
    ugg sale, http://www.uggoutlet.org.uk/
    louis vuitton handbags, http://www.louisvuittonhandbagsoutlet.co.uk/
    ralph lauren, http://www.poloralphlaurenoutlet.it/
    air jordan 11, http://www.airjordan11.net/
    ugg outlet, http://www.snowboots.us.com/
    ed hardy clothing, http://www.edhardy.us.com/
    michael kors outlet, http://michaelkors.outletonlinestores.us.com/
    2015109caihuali

    ReplyDelete