Thursday, October 6, 2011

kawan yang baik

Bukan senang nak cari kawan yang baik.
Bukan senang juga nak jadi kawan yang baik
Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baik nya.
Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya.
Sebalik nya….
kawan yang baik lah yang paling banyak membantu kawan baik nya untuk capai kejayaan.

Kawan yang baik tak kan mempengaruhi kawan baik nya untuk buat perkara yang buruk dan sia-sia.
Kawan baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baik nya untuk membuat kebaikan.

Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira.
Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan pada kawan biasa.

Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada di sisi nya.
Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baik nya untuk berkawan dengan kawan yang baik.
Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baik nya mempunyai ramai kawan baik.
Kerana…..
Kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baik nya.

Credit to my pretty sis farah iswa ;)

Some of my friends.
sorry kalau ur pic x de dlm ni. Jgn marah n sedih ye…;)
Ramai sangat kawan sy sampai tak muat nak edit.

So saya letak semua gambar kawan2 sepejabat aje la. Love u ols ;-*


Best jugak ramai kawan ni. Macam-macam kita boleh pelajari dari mereka. Cuma kena sentiasa bijak menilai baik buruk je. Sikap yang baik kita jadi kan contoh dan yang buruk kita jgn follow je lah... Confirm harmoniesss je hidup.

No comments:

Post a Comment