Saturday, September 10, 2011

lactolite


lactolite? apa tu?



ok actually lactolite ni Minuman Serbuk Yogurt Kultur Hidup & Inulin yg ada gabungan kebaikan kultur hidup dan inulin untuk menjamin kesihatan sistem penghadaman dan badan kita. Kultur hidup terdiri dari bakteria baik yang berfungsi untuk membantu pencernaan, meningkatkan pergerakan usus dan kesihatan sistem penghadaman dan menggalakkan pertumbuhan Bifidobacteria. Inulin (sejenis fiber) pula membantu pertumbuhan bakteria baik dalam sistem penghadaman.Kedua-dua kultur hidup dan inulin digunakan bersama untuk seimbangkan flora usus dan menggalakkan kesihatan sistem pencernaan.


Keunikan lactolite 
  1. Tahan terhadap asid perut & garam hempedu
  2. Keupayaan hidup & mengekalkan aktiviti walaupun ketika disimpan.
  3. Kebolehan melekat pada sel usus dengan baik. 
  4. Diiktiraf oleh FDA sebagai Generally Recognized as Safe


Kelebihan Nurich Lacto-Lite Yogurt : 
  1. Menyingkirkan toksin badan.
  2. Membantu dalam penghadaman.
  3. Membantu melegakan sembelit. (Untuk kesan terbaik, minum 2 liter air kosong setiap hari..
  4. Membantu Sintesis vitamin.
  5. Menggalakkan pertumbuhan bakteria baik.
  6. Menggalakkan metabolisme untuk mengurangkan berat badan.
  7. dipercayai bahawa pengguna yang menggunakan produk ni mengatakan Lacto lite juga membantu dalam menghasilkan susu badan = MILK BOOSTER.


Jika anda salah seorang yang :

  1. Obesiti (Berat Badan Berlebihan)
  2. Sembelit 
  3. Kandungan Toksin Dalam Badan Tinggi
  4. Perut Buncit
  5. Menjaga Kecantikan Badan
so korang adalah orang yang harus dapatkan Lacto-Lite! nak tau sebab apa?
Salah satu punca sesorang tu menghadapi PCOS  adalah dari mereka yang obesiti juga mereka yang mengandungi toksin dalam badan yang tinggi. 

TAHUKAH ANDA APA ITU PCOS 
  • Polycystic ovarian disease atau PCOS adalah satu keadaan penyakit system reproduksi dimana berlaku ketidakseimbangan hormon dalam badan yang memberi kesan terhadap kitaran haid dan ovulasi. 
  • Dikatakan 6-10% wanita mengalami PCOS. 
  • Kajian menunjukkan 90% wanita yang mengalami haid tak teratur mengalami PCOS dan 30% yang tak mengalami haid langsung didapati mengidap PCOS.
  • Antara tanda utama PCOS termasuklah tiada ovulasi, ovari yang bengkak yang mengandungi cyst-cyst kecil didalamnya dan berat badan yang berlebihan. 
  • PCOS terjadi kebanyakkan pada wanita pada usia 20-30 tak kira kaum dan budaya. Ia juga kerap terjadi dikalangan sanak saudara tapi bukan penyakit keturunan.
  • Ramai wanita mengalami gejala atau simtom yang berbeza diantara satu sama lain yang kadang-kadang membuatkan diagnosa secara klinikal menjadi sukar untuk dibuat.
  • Ada juga yang mempunyai simtom yang terlalu ringan seperti jerawat kecil ada juga yang mempunyai simtom yang lebih teruk seperti tumbuh bulu berlebihan pada muka dan keguguran rambut.
  • Untuk membuat diagnosa PCOS, wanita sekurang-kurangnya perlu mengalami sekurang-kurangnya 2 dari criteria berikut:
    • Haid yang tidak teratur atau tiada ovulasi
    • Tahap hormon androgen yang tinggi, atau
    • Polycystic Ovari 
  • Diagnosa PCOS boleh dibuat dengan menjalani ujian darah LH/FSH pada hari kedua atau ketiga haid, ujian tahap testosterone dan imbasan ultrasound.
  • PCOS memberikan wanita lebih risiko untuk mendapat masalah infertiliti disebabkan anovulasi, kencing manis, tekanan darah dan kolesterol yang tinggi, kegemukan dan masalah kanser rahim. 
  • Rawatan bergantung kepada samada wanita berhasrat untuk hamil atau tidak. Ubatan termasuklah pil hormon dan ubat subur.

MENGAPA  PCOS TERJADI

Oleh sebab gangguan hormon perangsang telor iaitu FSH dan LH, maka proses pematangan telor yang biasa berlaku dalam ovary menjadi terganggu. Biasanya proses pematangan telor berlaku sejurus darah haid mula turun. Dari sel benih (germ cell) dalam ovary , ia membentuk karung telor atau follicle yg kan membesar selama 13-16 hari sehingga karung telor ini mencapai saiz 20 mm.

Pembesaran karung telor dirangsang oleh hormon FSH. dan dalam folicle ini ada ovum atau benih. Apabila mencapai saiz 20 mm pada hari ke14, follicle ini pecah dan mengeluarkan ovum saperti benih biji getah bila buahnya pecah, biji2 terkeluar dari karung buah tersebut.

Pada hari ke14 ovulation berlaku dan ovum bersedia untuk disenyawa/fertilize.

Malangnya pesakit PCOS tak dapat mencapai tahap ovulation dam peroses pematangan telor terganggu dan terhenti pada peringkat saiz follicle 4-5 mm saja,jadi telor tak boleh matang dan ovulation tak berlaku.

Peroses ini berlaku berulang2 saban bulan sehingga bertimbun follicle2 dalam ovary menjadikan ovary bengkak. 
Bila tak ada ovulation, haid pun tak datang.


Mengapa proses pematangan telor ini terganggu? 



nampak kan punca mcm mane toksin senang berumah dalam badan kita? so jom amalkan pemakanan dan gaya hidup yang sihat. kurangkan berat badan anda. bila naik lebih dari yg sepatut nya tu cepat2 la kena jaga. jangan sampai dah berkilo kilo naik n lemak pun makin menebal baru nak jage n amalkan pemakanan yg sihat, sebab nanti proses penurunan berat tu mengambil masa yg lama. 

halal ke?
of course la halal. tak kan la sy ni tergamak nak jual benda yg tak halal pulak. ;)


penangan hasil premium beautiful dan lactolite

Lactolite tak mengandungi sebarang herba atau bahan kimia yang bersifat laksatif (julap). Oleh itu, ia tak akan menyebabkan kekejangan perut atau cirit birit.


cara minum lactolite
campurkan sebungkus lactolite dalam 200ml air kosong. elak kan air panas ye. boleh jugak campur kan dgn jus buah or minuman lain. biasa nya saya suke minum dgn bliss ni. rasa dia memang boleh di terima tekak. sedap... ;)




Harga : RM158/sekotak (25 sachet)
RM 7 (1 sachet)

buzz me for more info

012-3609814
cute_ladyheart@yahoo.co.uk






2 comments: